Anything you ask for
 
Početna stranicaPočetna stranica  CalendarCalendar  FAQFAQ  PretraľnikPretraľnik  ČlanstvoČlanstvo  Korisničke grupeKorisničke grupe  RegistracijaRegistracija  LoginLogin      
Pretraľnik
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Forum
Affiliates
free forum
 
prosinac 2016
ponutosričetpetsubned
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Seljenje dusa - reinkarnacija

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
zrinka



Broj postova : 111
Join date : 01.02.2010
Lokacija : Split - Croatia

PostajNaslov: Seljenje dusa - reinkarnacija   uto vel 09, 2010 3:39 pm

Seljenje dusa - reinkarnacija






Indijska i grčka učenja danas su u Europi dosta prisutna i mnogi Europljani (25%) vjeruju u reinkarnaciju i govore o svojem seljenju i sto bi zeljeli biti.


Čovjeka danasnjice ispunja strah pred sutrasnjosću, izvjesna kriza savjesti, kriza obiteljskog zivota, kriza smisla zivota, kriza drustva obiljezena nezaposlenosću, sve većim siromastvom i nepravdama u svijetu, tjeskoba pred razaranjem prirodnih izvora i zaliha, pred atomskim ratom, nepredvidivim bolestima. I slabi krsćani traze rjesenje svoje budućnosti u spiritističkim, gnostičkim, okultnim učenjima, u New ageu, koji govore o reinkarnaciji - ponovnom rađanju, o metempsihozi - o seljenju dusa. Ta učenja se pojavljuju tijekom povijesti od najstarijih povijesnih vremena, na svim stranama svijeta. Moze li krsćanin prihvatiti ta učenja? Životno je pitanje izbor: između učenja koja nude spomenute struje i krsćanske nade okrenute budućnosti.

Ideju reinkarnacije susrećemo u mnogim arhaičkim religijama, povezanu s kultom predaka. Vjeruju da će se dusa pokojnika nanovo roditi u nekom od članova istog plemena. Život shvaćaju kao neiscrpivu kruznu silu koja čuva drustveni zivot plemena i daje mu čvrstoću i sigurnost, unatoč mnogovrsnim promjenama. Smrt je samo prekid kruznog tijeka, niposto zavrsetak. Život u plemenu i dalje teče neunistivom snagom.

To vjerovanje imamo i u egipatskom učenju, u kultu predaka. U grčkom svijetu razvijeno je vjerovanje u reinkarnaciju u orfičkim krugovima, u filozofskom sustavu Platona, pitagorejaca. Besmrtna dusa je bozanskog porijekla, ima svoje predzemaljsko postojanje, ulazi u tijelo kao u zatvor, sto je za nju nekako otuđenje od njenog vlastitog zivota. Kroz 10.000 godina dusa prelazi u druga tijela: zivotinjska, biljna, i ljudska, dok ne uđe u vječno gledanje bozanskog Bića, ili u vječnu udaljenost od njega. Ali "dusa" ne moze propasti.

Riječi palingeneza i metempsihoza ulaze u Novi zavjet, ali dobivaju novo značenje. Ne označavaju povratak duse nakon smrti u novo postojanje na zemlji, već moralno-religioznu obnovu istog čovjeka ovdje na zemlji, u njegovu sadasnjem zivotu po vjeri i krstenju. (Tit 3, 5; Iv 3, 3.5)

Posebni naglasak reinkarnacije imamo u hinduizmu (Upamisada, 8. st. pr. Krista). Sav svjetski i bozanski zivot je pod zakonom Karma, sto izriče povezanost djela i posljedica, ćudoređa i djelovanja na moralnom polju. Kao neki automatski stroj dijeli pravednu naplatu za dobro ili zlo. I ta naplata se ostvaruje u ponovnom rađanju (samsara), da čovjek postane savrsen, sto se ne moze ostvariti u jednom čovjekovom vijeku. Cilj procesa je oslobađanje od prokletstva, dok ne stigne u konačni Atman i stopi se s apsolutnim i vječnim bićem-Brahman (dusa svijeta), gdje vise nema mijene.

U Europi za vrijeme prosvjetiteljstva reinkarnacija igra veliku ulogu kod Lessinga, Herdera, Goethea, Schopenhauera. U 20. stoljeću kod antropozofa. Za razliku od hinduizma ne ide se za oslobođenjem od prokletstva, već da se postigne konačno savrsenstvo pojedinca i čovječanstva, za sto nije dostatan jedan ljudski vijek.

Indijska (npr. Krisna) i grčka učenja danas su u Europi dosta prisutna i mnogi Europljani (25%) vjeruju u reinkarnaciju i govore o svojem seljenju i sto bi zeljeli biti.

Postavlja se pitanje, zasto prihvaćaju taj nauk oni koji su čuli radosnu vijest o Kraljevstvu Bozjem, o uskrsnuću mrtvih? Što danas čini prihvatljivim to učenje?

Misle na taj način dati odgovor na mučno pitanje: Zasto zlo, patnje, nepravde? Kako moze Bog dopustiti strasnu silinu boli, jada i suza. Po zakonu Karma to je posljedica prijasnjeg zivota, da se udovolji pravdi.

Da li to moze osvijetliti nacističke logore i boljsevičke gulage? Protumačiti patnju djeteta zarazena rakom ili sidom? Nije li ljudskije i utjesnije patnju ugraditi u Kristovu patnju, i tako je utopiti u ljubav neshvatljivu nama ljudima, u ljubav Oca nebeskoga, koji nas neizmjerno i bozanski ljubi i u nasim patnjama.

Apostoli postavljaju Isusu pitanje glede slijepca od rođenja: "Učitelju, tko li sagrijesi, on ili njegovi roditelji, te se slijep rodio?" Isus odgovara: "Niti sagrijesi on, niti njegovi roditelji, nego je to zato, da se na njemu očituju djela Bozja." (Iv 9, 2-3)

Zastupnici tog vjerovanja misle da tako imaju potvrdu za svoje vječno postojanje, da nisu samo na čas isplivali na povrsinu i nestali, nego da nose u sebi nesto vječno. Ponovno rađanje omogućuje im ispraviti krivine i zloće proslog zivota.

Ali kako duhovni element ulazi u novo tijelo, u novu povijest, u nove odnose i prijateljstva, a ja nista ne znam od te svoje proslosti? Ili moram vjerovati nadarenim ljudina koji će mi otkriti gdje i kako sam to zivio i zasto sada zivim ovako?

Kako je to daleko od utjesne istine, da smo Bozja djeca, djeca Bozje ljubavi, i da posjedujemo samo ovaj zivot koji moramo ispuniti djelima ljubavi, jer samo ljubav je vječna.

Zastupnici smatraju da je vjerovanje u reinkarnaciju u skladu s vjerom u napredak. Treba napredovati uvijek vise, bolje i savrsenije. Čovjek je u znanosti i tehnici u posljednja vremena ostvario začuđujući napredak. I misle da je to posljedica ponovnog rađanja.

Mozemo postaviti pitanja: kako to da nema ni jednog dokaza, da napredak tehnike i znanosti dolaze od nekoga tko je prije zivio na zemlji i dosao do nekih dometa koje u reinkarnaciji ostvaruje. Znanstvenici i knjizevnici na bilo kojem području uvijek su ljudi svjesni da od svojeg začeća postoje po prvi put, i da je ono sto su postigli plod njihova osobnog rada i napora.

Reinkarnacija na prvi pogled kao da potiskuje negativnu stranu smrti, kao radikalni prekid zivota, izraz posvemasnje nemoći i postaje svijetli prijelaz u novo rađanje.

Potrosačko drustvo, sekularizirane bolnice, starački domovi, osim liječničke trebaju i duhovne utjehe i nade. Ali to im ne moze donijeti novo rađanje, u kojem se opet polazi od bolnog iskustva zivota, već sigurna nada da se odlazi u Dom Oca nebeskoga, koji nas čeka da nas prihvati i dade nam vječni zivot i blazenstvo, u zajednistvu Trojedinoga Boga.

Najmanje je uvjerljivo da se mogu parapsiholoske pojave, kao znanje, jezike, posjedovanje izvanrednih talenata, na taj način protumačiti seljenjem dusa ili ponovnim rađanjem. Znanost te pojave rjesava znanstveno, bastinjenjem genetskih i drugih elemenata. Krsćanstvo govori o talentima, karizmama, koje dobri Bog podjeljuje nekima kao dar za izgradnju Crkve Kristove kao i cijelog čovječanstva.



Nespojivo je i sa zdravim razumom kao i s krsćanstvo vjerovanje u reinkarnaciju ili metempsihozu, u seljenje dusa. Čovjek se jednom rađa i jednom umire.

[Vrh] Go down
Korisnički profil
 
Seljenje dusa - reinkarnacija
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Zoki's Club :: Tehnologija-Racunala-Nauka-Nije ovo za seljake..... :: Znanost-Povijest-SF-
Forum(o)Bir: